povezane vijesti
Izgradnja autoceste A11 Zagreb – Sisak, započela je 5. travnja 2006. u Kušancu, u blizini čvora Velika Gorica jug. Radove su tada otvorili predsjednik Vlade Ivo Sanader te ministri Božidar Kalmeta i Ivan Šuker.
Planirana duljina autoceste iznosi 47,5 km, s trima dionicama: Jakuševec – Velika Gorica jug (9,5 km), Velika Gorica jug – Lekenik (20,2 km) i Lekenik – Mošćenica (17,8 km), gdje će se autocesta spojiti na postojeću državnu cestu D37 Sisak – Petrinja.
Izgradnja autoceste po projektu obuhvaća izgradnju 17 mostova, pet vijadukata, 20 nadvožnjaka i sedam podvožnjaka.
No od prvotne ideje završetka autoceste u Mošćenici se odustalo tako da će autocesta završiti u Stupnu, gdje će biti ulaz na autocestu iz pravca Siska, a preko novog Odranskog mosta i nove spojne ceste u nastavku tog novog Odranskog mosta.
U tijeku je gradnja novog Odranskog mosta s pristupnom cestom do ceste prema Starom Pračnu i kružnim tokom na toj lokaciji.
Ostatak spojne ceste do ulaza na autocestu u Stupnu, s nadvožnjakom preko pruge Sisak-Zagreb, još nije u potpunosti gotov s dokumentacijom, a plan je da se izgradi vremenski paralelno sa završetkom autoceste.
Njezin završetak očekuje se na proljeće 2024.godine, piše hrt.hr. Na autocestu dugu 47,5 km Siščani čekaju „samo“ 18 godina.
„Očekuje se dovršetak u proljeće ili kasno proljeće iduće godine, pri čemu su dosada napravljeni svi objekti na trasi i kompletan donji ustroj, navodi Sanjin-Velebit Pešut, koordinator za građenje iz Hrvatskih autocesta.
Vrijednost projekta procijenjena je na gotovo 44 milijuna eura. Međutim, zbog poskupljenja građevinskog materijala, pitanje je kolika će na kraju biti. Radovi teku prema planu, ali sve uvelike ovisi i o vremenskim uvjetima.
To je stvaralo problem u cijeloj realizaciji. S druge strane, cijelo sisačko područje je ogromno gradilište, prema tome i dobava materijala, osiguranje s jedne strane kamena, s druge betona je nešto što se trebalo prevladavati za vrijeme te cijele velike gradnje, kaže Tomislav Mihotić, državni tajnik u Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture.“, donosi HRT.
Da će autocesta do Siska biti završena na proljeće 2024.godine, rekao je na sjednici Vlade održanoj 14.rujna ove godine, njen potpredsjednik i ministar branitelja Tomo Medved.
„Podsjećam na strateški važne projekte prometne infrastrukture koju na području Sisačko-moslavačke županije provode Hrvatske autoceste i Hrvatske ceste. Dakle na prvom mjestu tu je izgradnja dionice autoceste Lekenik – čvor Sisak čiji je rok ugovorenog završetka 15.travnja 2024.godine. Vrijednost radova i usluga je gotovo 41 milijun eura. U tijeku je izrada projektne dokumentacije u svezi izgradnje novog čvora Petrinje te izgradnje novog čvora Lekenik na postojeću državu cestu D30. Radovi na izmiještanju instalacija, zaštitnim arheološkim istraživanjima i krčenju šuma u državnom vlasništvu su završeni. Do 31.kolovoza ove godine realizirano je 22 milijuna eura.“, rekao je tada ministar Medved te podsjetio da je vrijednost radova i usluga na spojnoj cesti čvorište Sisak – Sisak gotovo 22 milijuna eura. Izrađeni su glavni projekti i radovi su u tijeku.
Kada autocesta bude gotova Sisak će od Zagreba biti udaljen pola sata vožnje.
Dovršetak autoceste Zagreb-Sisak najvažniji je infrastrukturni, ali i kapitalni projekt na području Sisačko-moslavačke županije koji će izravno utjecati na razvoj gospodarstva – ističu tako u Županiji.
Podsjetimo:
Dionica autoceste između Velike Gorice i Buševca duga 9 km puštena je u promet 9. svibnja 2009. Najznačajniji objekti su most preko kanala Sava-Odra, most Buna i most Barbarički Jarak. Izgrađeni su i čvorovi Buševec, te čvor Velika Gorica Jug kao i dva cestarinska prolaza – u Buševcu i Mraclinu.
Dionica autoceste između Buševca i Lekenika duga 11,2 km puštena je u promet 22. travnja 2015. Izgradnja ceste započela je 2010. godine, a izgrađeno je ukupno dvadeset objekata, i to dva mosta, prolaz za životinje, vijadukt, ekodukt (prijelaz za životinje), putni prolaz, šest putnih prijelaza te osam propusta. Izgrađeni su i čvor Lekenik s pripadajućim nadvožnjakom, cestarinski prolaz Lekenik i projektom planirani prateći uslužni objekt Pešćenica. Cestarina od čvorišta Lekenik do čvorišta Velika Gorica jug (naplatna postaja Mraclin) za osobne automobile iznosila je devet kuna.
Dionica autoceste između Jakuševca i Velike Gorice otvorena je 3. studenoga 2015., duga je 10,9 kilometara i nije u sustavu naplate cestarine. Na njoj su izgrađena ukupno četiri čvorišta i priključka: Jakuševec, Veliko Polje, Velika Gorica i Velika Gorica jug, dva vijadukta, industrijski kolosijek, pješački pothodnik te tri putna prijelaza. Puštanjem u promet nove dionice povezali su se Grad Zagreb i Velika Gorica punim profilom autoceste, što je omogućilo brži i sigurniji pristup terminalu najveće zračne luke u Hrvatskoj, smanjenje preopterećenost postojeće državne ceste D30 i povećanje sigurnosti u prometu.