Zvonimir Mikloš: Strateški partner ušao je u Hrvatsku s namjerom da eliminira naše rafinerije

st

261020211635284072.jpeg

Stožer za zaštitu Rafinerije nafte Sisak i očuvanje radnih mjesta ponovno je na nogama. Plan prerade u ovom ciklusu proizvodnje završava 14. siječnja. Niti Rafinerija u Rijeci trenutno nije u procesu rada, pa se iz Stožera pitaju zašto se proces proizvodnje u Rafineriji nafte Sisak neće nastaviti, s obzirom na najnižu cijenu nafte u zadnjih 5 godina.

‘Čuli smo izjave gospodina Molnara koji je rekao da ne računa na sisačku i riječku rafineriju u budućnosti. Stožer je zato donio odluke o novim akcijama koje slijede. Svakako apeliramo na Vladu Republike Hrvatske da se konačno jasno izjasni o hrvatskim nacionalnim interesima i o energetskoj budućnosti, kako cijele Hrvatske, tako i obje rafinerije te naših nalazišta nafte’, rekao je Predrag Sekulić, koordinator Stožera, te dodao kako pitanje Rafinerije nafte Sisak nije pitanje samo njezinih radnika.

‘Ne radi se samo o oko 900 radnih mjesta vezanih isključivo uz Rafineriju nafte Sisak, već i o brojnim kooperantima koji rade za nas, o petnaestak firmi koje su svakodnevno u Rafineriji, o cijeloj privredi grada i raznim obrtnicima koji ne vide svoju budućnost u slučaju zatvaranja Rafinerije’.

Zvonimir Mikloš, glasnogovornik Stožera, napominje kako je izvjesno što će se dogoditi, iako službena odluka o zatvaranju još uvijek nije donesena.

‘Svi znamo da nemamo što prerađivati ako nije kupljena nafta. Upozoravali smo Vladu i predsjednika da je strateški partner ušao u Hrvatsku s namjerom da eliminira naše rafinerije i INA-u, koja je bila sposobna održavati tržište u regiji i šire, a što MOL u ovom  trenutku nije. Žele osvojiti tržište, i to već i rade’.

Koordinator Stožera, Predrag Sekulić, također je dodao kako ne postoje dvojbe o namjerama MOL-a.

‘Ne postoji plan prerade niti investicijska održavanja za ovu godinu. Sve nas to navodi na zaključak da su nas od strane MOL-a već prekrižili. Vrijeme je za uzbunu u cijeloj državi, jer ćemo sutra ovisiti o mađarskom gorivu. Svakodnevno je sve više uvozne robe iz Mađarske i Slovačke. Ako nam je to budućnost, onda smo – jadni’, zaključuje Sekulić, a glasnogovornik Mikloš upozorava i na dodatne probleme koji dolaze propadanjem domaćih rafinerija.

‘Besmisleno je da se sisačka Rafinerija zatvara kraj naše domaće sirovine koja se nalazi u krugu od 50 km. Premijera Milanovića molimo da nam kaže od koga namjerava uzimati gorivo za potrebe školstva, vatrogasaca, hitne pomoći, vojske?’

Također, iz Stožera upozoravaju na nelogičnosti završetka prerade u siječnju.

‘Nikad se po zimi nije planirala obustava. Visoki su troškovi održavanja hladnog pogona, a i veće su mogućnosti za kojekakve havarije koje onda uzrokuju ogromne troškove. I naša sisačka Uprava treba apelirati da Rafinerija prebrodi ovaj period i da sada, kad je cijena nafte izrazito niska, krenemo u održavanje Rafinerije dok je prerada izrazito isplativa’, zaključuje Mikloš.

najčitanije