Školsko volontiranje u vrijeme pandemije COVID-19

imp

261020211635207807.jpeg

Dva školska volonterska kluba, jedan Gimnazije Sisak i drugi Srednje škole Ivana Trnskoga iz Hrvatske Kostajnice, unatoč novonastaloj situaciji uzrokovanoj pandemijom COVID-19 nastavili su sa svojim radom.
Uz podršku Agencije lokalne demokracije Sisak kroz projekt „(O)drži moj korak“ tijekom veljače 2020. godine dva školska volonterska kluba otvorila su svoja vrata. U rad školskih volonterskih klubova uključeni su predstavnici škola i učenici, a aktivnosti klubova provode se u skladu s Globalnim ciljevima održivog razvoja.
Entuzijazam članica i članova kluba nije pokolebala niti promjena načina života uzrokovana pandemojom COVID-19 te su svoje sastanke i aktivnosti privremeno prebacili u online svijet.

logo_omk_vidljivost Foto4_Virtualna_izlozba_Hrvatska_Kostajnica_pozitivni_posteri
Volonterski klub Gimnazije Sisak „VoGSi“ na svojim redovnim tjednim sastancima brine i o mentalnom zdravlju svojih članica i članova. U cilju podizanja dobrog raspoloženja učenicivolonteri dobili su zadatak da na online ploči napišu zbog čega se osjećaju dobro u novonastaloj situaciji te na čemu su zahvalni. Cilj je bio da se probudi svijest o tome da ne treba sve gledati negativno. Učenici volonteri su tom prilikom istaknuli kako su jako sretni što se rad volonterskog kluba nastavio te da će kroz takav način rada sigurno usvojiti neke nove korisne vještine.  Proveli su i aktivnost koja je imala cilj boljeg međusobnog upoznavanja i zbližavanja članova kluba. Izradili su postere čija je uloga bila da se što bolje predstave u vremenu prije i tijekom pandemije te su na taj način otkrivali zajedničke interese.  Osim toga, učenici su pripremili i proveli prvu online vršnjačku radionicu pod nazivom „Bolje sutra“ koja promovira 4. Globalni cilj održivog razvoja – Kvalitetno obrazovanje.

Volonterski klub Srednje škole Ivana Trnskoga „Srcem drugima“ slično kao i prijatelji iz Siska, aktivno komunicira sa svojim članicama i članovima kako bi svi što bezbolnije prebrodili vrijeme izolacije, a i dalje ostali aktivni u svojoj zajednici. Tako su dvije učenice volonterke izradile upitnik za volontere svog kluba, a čija su pitanja bila vezana ponajviše uz novonastalu situaciju izazvanom pandemijom COVID-19. Upitnik za volontere povezan je s 3. Globalni cilj održivog razvoja – Osigurati zdrav život i promovirati blagostanje za ljude svih generacija, putem kojeg su učenici istaknuli svoje stavove o novonastalim situacijama uzrokovanim pandemijom.

Foto2-Sastanak_kluba_Gimnazija_Sisak Foto1_Gimnazija_Sisak_sastanak_kluba

U anketi su izrazili svoje mišljenje o online nastavi te kako ona utječe na njihovo zdravlje, pridržavaju li se svih pravila i propisa vezanih uz pandemiju COVID-19 i slično.
Uz to, učenici su dobili zadatak napraviti „pozitivni poster“ kako bi nastavili širiti pozitivnu atmosferu među drugima. Od postera napravljena je virtualna izložba pod nazivom „Razmišljaj pozitivno, ostani negativan“ koja je objavljena na internetskoj školskoj i Facebook stranici te u virtualnim učionicama i zbornici, a možete ju pogledati na linku ovdje.

Volonteri kluba ove su godine obilježili Dan planeta Zemlje na novi, virtualni način. U svojoj okolici pronašli su za njih lijepe prizore prirode ili su se potrudili očistiti dio prirode koja ih okružuje. Sve su zabilježili svojim fotoaparatima, odnosno mobitelima. Ovu akcija povezana je s 15. Globalnim ciljem održivog razvoja – Očuvanje života na Zemlji. Kao rezultat akcije nastala je izložba fotografija “Dan planeta Zemlje u doba korone” koju možete pogledati na linku ovdje.

Foto5_Hrvatska_Kostajnica_ciscenje_okolisa

Oba školska volonterska kluba nastavljaju biti aktivna planirajući nove aktivnosti koje pomažu učenicima škole, zajednici u kojoj žive, ali i kroz koje razvijaju nova znanja i vještine.
Uz podršku Agencije lokalne demokracije Sisak volonterskim klubovima pružena je kontinuirana podrška prilikom savjetovanja o načinima održavanja i organiziranja sastanaka, kao i o mogućnostima korištenja određene metodologije i online platformi.
Projekt „(O)drži moj korak!“ sufinancira Ured za udruge vlade Republike Hrvatske kroz Švicarsko – hrvatski program suradnje. Nositelj projekta je Agencija lokalne demokracije Sisak, a partneri Gimnazija Sisak, Srednja škola Ivana Trnskoga Hrvatska Kostajnica te Sisačko – moslavačka županija.

najčitanije