
povezane vijesti
Agencija lokalne demokracije Sisak provela je istraživanje o učincima volonterske pomoći u učenju u osnovnim i srednjim školama na području Siska.
Cilj istraživanja bio je ispitati kako ovakav oblik podrške utječe na učenike te koliku vrijednost predstavlja za obrazovni sustav i zajednicu.
U istraživanju su sudjelovali učenici koji su primali pomoć, volonteri koji su ju pružali te stručne djelatnice škola.
Rezultati pokazuju da volonterska podrške doprinosi obrazovnom uspjehu, jačanju samopouzdanja i motivacije učenika, osobito u zahtjevnijim predmetima poput matematike i jezika. Učenici program doživljavaju kao pravedan i podržavajući oblik pomoći, a gotovo svi izražavaju želju da se ovakvi programi podrške nastave i dalje.
Istraživanje je pokazalo i da učenici sve više prepoznaju vrijednost vršnjačkog učenja i školskog volontiranja. U njima vide siguran prostor za razvoj, suradnju i slobodu izražavanja, što dodatno potiče njihovu motivaciju i osjećaj pripadnosti školskoj zajednici.
tekst se nastavlja nakon oglasa
Osim obrazovnih učinaka, učenici su istaknuli veću sigurnost u izražavanju, spremnost na suradnju i bolju povezanost sa školom.
S druge strane, volonteri su kroz sudjelovanje u ovom programu razvili brojne kompetencije – poput komunikacijske i pedagoške vještine, ali i osjećaj društvene korisnosti te osobnog rasta.
Program se pokazao kao vrijedan resurs za škole i lokalnu zajednicu, s višestrukim koristima za učenike, volontere i stručne suradnike. Preporuka je da se ovakvi programi sustavno razvijaju i integriraju u školske prakse i lokalne obrazovne politike – osobito u sredinama koje se suočavaju s dodatnim izazovima.
„Vjerujemo da će ovi podaci biti korisni za razumijevanje stvarnih potreba djece u obrazovanju, kao i za prepoznavanje prilika koje zajedno možemo razvijati u budućnosti – kroz partnersku suradnju, podršku volonterstvu i uvođenje dodatnih oblika pomoći učenicima.“, poručuju iz ALD-a Sisak.