Uskrsna čestitka biskupa Košića

imp

Sisački biskup mons. Vlado Košić uputio je uskrsnu čestitku.
“Dragi vjernici i ljudi dobre volje, želim vam svima:

SRETAN I BLAGOSLOVLJEN USKRS!

Zašto je Uskrs najveći kršćanski blagdan koji jednako svečano slave kao blagdan nad blagdanima i katolici i pravoslavni i evangelici i toliki kršćani diljem svijeta?
Zato jer je Uskrs nova Pasha. Ovaj dan je ujedno ove godine i židovski blagdan Pesah tj. Pasha, te i Židovima čestitam njihov najveći blagdan, blagdan koji ih neprestano, već gotovo 3 i pol tisućljeća podsjeća na dar slobode. Židove je Bog oslobodio iz egipatskog ropstva u kojem su bili punih 400 godina. A Isus je ustanovio novu Pashu, dapače mi kršćani vjerujemo da je on sam ta nova Pasha, kako veli sv. Pavao: „Krista, Pasha naša“ (1 Kor 5,7). Krist je doista naš trajni osloboditelj, onaj koji je ostvario konačni prijelaz iz ropstva u slobodu. Naime, hebrejska riječ „pasha“ znači „prijelaz“. Židove je Mojsije izveo iz Egipta i oni su prešli preko Crvenoga mora te napustili zemlju ropstva i ušli u obećanu zemlju, doduše preko pustinje lutajući još 40 godina do cilja. Nas je Gospodin Isus izveo iz ropstva grijeha i uveo u slobodu djece Božje, u milost spasenja i u Božje kraljevstvo. Dakako, ni taj prijelaz nije dovršen, odnosno ne događa se u jednom trenutku, nego traži dugotrajno prihvaćanje, cjeloživotno obraćenje da bismo ono što je Krist učinio jednom zauvijek za nas mi i prihvatili u svoj život. Pasha dakle označava novi život, prekid sa starim grijehom i pakošću te početak dobrote, ljubavi i milosti. Najbolje taj uskrsni „prijelaz“ označuje sakrament krštenja, u kojem se pere starež grijeha a uskrisava novi čovjek, kršćanin.
Kršćani su dakle zapravo „uskrsnici“, njihova je egzistencija bitno određena Kristovom smrću i uskrsnućem. I neprestano umiranje grijehu i zlu, i trajno dostizanje slobode novog života, života uskrsnuća.

[pro_ad_display_adzone id=”8958″]

Kad je Gospodin Isus rekao Židovima, kako izvješćuje evanđelist Ivan: „Ako ostanete u mojoj riječi, uistinu, moji ste učenici; upoznat ćete istinu i istina će vas osloboditi.“ (Iv 8,31-32), oni su mu na to predbacili: „Potomstvo smo Abrahamovo i nikome nikada nismo robovali. Kako to ti govoriš: ‘Postat ćete slobodni?’“ Isus potom odgovara Židovima: „Zaista, zaista, kažem vam: tko god čini grijeh, rob je grijeha. Rob ne ostaje u kući zauvijek, a sin ostaje zauvijek. Ako vas dakle Sin oslobodi, zbilja ćete biti slobodni.“ (ib., 34-36)
Mogli bismo s pravom dakle reći: Uskrs ili nova Pasha označuje naše potpuno duhovno oslobođenje jer Krist nas je svojom smrću i uskrsnućem oslobodio od grijeha da budemo novi, Božji ljudi i to već na zemlji.

Mi ipak vjerujemo da je Kristovo uskrsnuće i naše uskrsnuće, da po Kristu i s Kristom i mi umirući ustajemo na novi život, život koji ne prolazi, koji je vječan i koji nitko i ništa ne može uništiti.
Hoće li naša domovina ustati i opet slavna i jaka zaživjeti punim plućima? Za to joj je nužna sloboda, ali ne samo sloboda od vanjskih neprijatelja – što jest važno, ali još je važnija nutarnja sloboda – što ne znači samo sloboda od nutarnjih izdajica nego od naših vlastitih zala, grijeha i lutanja. Tu nam slobodu donosi Krist, tu vam slobodu želim i ja, dragi moji vjernici, draga braćo i sestre, dragi prijatelji! Samo on je pobijedio smrt, samo Krist je uskrsnuo! I svoju majku poveo je poslije smrti uznesenu u nebo. I nama želi dati novi život. Vjerujmo u njega, sanjajmo slobodu, čeznimo za mirom i životom dostojnim svakog čovjeka, životom božanskim u nama već na zemlji i dakako za vijeke na nebesima.

SRETAN USKRS SVIMA! FELIX ALLELUIA!” – stoji u čestitci.

najčitanije