U županiji 100 prvašića više nego prošle godine

ibb

251020211635197515.jpeg

Obzirom na potresom uzrokovane promjene na području Sisačko-moslavačke županije, prvenstveno kada su u pitanju demografska kretanja, podaci o broju djece koja će u ponedjeljak krenuti u novu školsku godinu, ipak nisu zabrinjavajući. Dapače, u nekim segmentima ove statistike, primjerice, broju upisanih prvašića, situacija je čak i bolja nego prošle godine – doznali smo od Darjana Vlahova, županijskog pročelnika za prosvjetu, kulturu i sport:

”Što se tiče prvih razreda osnovnih škola, bilježimo 100 učenika više nego prethodne školske godine. No, što se tiče ukupnog broja učenika njih je dvjestotinjak manje. Dakle, ukupno u osnovne škole sada ide oko 10 500 učenika, a prethodne godine ih je bilo oko 10 700. Prvašića ima 1 260.”, kaže Vlahov dodajući kako je, osim iseljavanja izvan županije, došlo do znatnog premiještanja unutar Sisačko-moslavačkog područja pa je dio učenika s potresom pogođenog područja upisao neku drugu školu. No, generalno gledano, brojke su ipak bolje od očekivanog i usklađene s višegodišnjim prosjekom.
Isto vrijedi i za srednje škole: ”Što se tiče srednjih škola, na ukupan broj bilježimo smanjenje od 20-ak učenika u odnosu na prošlu školsku godinu – s 3 980 na 3 960. Dakle, to je u razini normalne fluktuacije broja učenika”, kaže Vlahov.
Govoreći o potresom najpogođenijim područjima – Sisku, Petrinji i Glini, promjene broja učenika također su u skladu s normalnim višegodišnjim kretanjima, ali i uz poneko ‘iznenađenje’: ”Na području Petrinje imamo 10 prvašića manje u odnosu na prethodnu godinu, u Sisku 8 manje, a na području Gline 24 više. Dakle, prošle je godine u Osnovnu školu Glina upisano 40 učenika, a ove godine 64 tako da je to dobar zalog za budućnost. Što se tiče srednjih škola, u Petrinji i Glini je zaista primijećen pad broja učenika koji su upisali prvi razred, ali zato je u Sisku upisano 30 učenika više nego prethodne godine. Znači, to su ti pomaci unutar županije, ukupni broj je na razini prosjeka, ali je došlo do prebacivanja učenika iz jednih škola u druge.”, zaključuje Vlahov.

najčitanije