povezane vijesti
Na autocesti A3, na dionici između Popovače i Kutine, postavljen je i tehnički opremljen prvi portal koji će biti dio novog sustava naplate cestarine Crolibertas, priopćili su iz Hrvatskih autocesta.
Riječ je o značajnom koraku u modernizaciji naplate na hrvatskim autocestama.
Portal je modularne konstrukcije, sastavljen od tri segmenta, ali je zbog svojih dimenzija – ukupne dužine 33 metra i mase oko 10 tona – postavljen u jednom komadu. Upravo zbog toga njegovo postavljanje bilo je izuzetno zahtjevno. Početkom ovog tjedna na konstrukciju su dodatno montirane kamere i antene.
Radovi na postavljanju prvih sedam portala na autocesti A3, na dionici između Popovače i Novske, započeli su još početkom studenoga, a ovoga tjedna započinju i radovi na postavljanju portala na autocesti A4 Zagreb – Goričan.
Projekt uvođenja sustava Crolibertas tehnički je i infrastrukturno vrlo zahtjevan. Uz postavljanje ukupno 212 portala na autocestovnoj mreži, obuhvaća i ugradnju napredne IT opreme, izvođenje građevinskih zahvata pod prometom te uspostavu tzv. „backoffice“ centara za obradu podataka. Paralelno s ugradnjom opreme provodit će se testiranja funkcionalnosti svakog segmenta, a po završetku implementacije i sveobuhvatna testiranja sustava na razini cijele mreže.
Novi sustav naplate temelji se na dvjema u svijetu provjerenim tehnologijama. ALPR tehnologija omogućuje naplatu cestarine za laka vozila putem automatskog prepoznavanja registarskih pločica i nadzora plaćanja, dok DSRC tehnologija ostaje namijenjena korisnicima ENC uređaja.
Iz Hrvatskih autocesta poručuju kako se, unatoč čestim nagađanjima, cestarina i dalje može plaćati gotovinom. Razlika je u tome što više neće biti plaćanja na naplatnim kućicama. Umjesto toga, korisnici će gotovinu moći koristiti uplatom u prodajnim uredima HAC-a i koncesionara, kao i na drugim prodajnim mjestima, pri čemu će svaki korisnik sam birati način prijave i plaćanja u sustavu.
Foto – HAC