Policija poziva građane da aktiviraju digitalnu osobnu iskaznicu i mobilnu aplikaciju Certilia

imp

Digitalna Osobna Iskaznica 2

Ministarstvo unutarnjih poslova je s Agencijom za komercijalnu djelatnost (AKD) 4. travnja 2022. godine sklopilo Sporazum o suradnji s ciljem provedbe projekta uvođenja digitalne osobne iskaznice.

Cilj provođenja kampanje je potaknuti što veći broj građana na aktivaciju i korištenje nacionalnog identifikacijskog osobnog dokumenta kako je definirano Zakonom o osobnoj iskaznici.
Projekt digitalne osobne iskaznice financira Europska unija iz fonda NextGeneration EU.

U petak, 7.listopada, u predvorju Službe upravnih poslova, državljanstava i statusnih pitanja stranaca PU sisačko – moslavačke, predstavnice AKD-a Adela Jelinek Bišćan i Ines Papeš prezentirale su ovaj projekt te objasnile rad i postupak aktiviranja elektroničke osobne iskaznice te izrade Mobile ID na uređaju (platformi) za aktiviranje eOsobne koji je postavljen u navedenom predvorju.

Mobilni identitet olakšava i pojednostavljuje korištenje e-usluga s najvišom razinom sigurnosti pomoću besplatne mobilne aplikacije Certilia tako da se i preko mobilnih uređaja može predate:

  •  zahtjev za putovnicu ili vozačku dozvolu
  •  zatražiti dostava dokumenata na kućnu adresu
  • upotrebljavati Portal zdravlja ili se naručiti za pregled kod liječnika
  • prijaviti novorođenče
  • upisati dijete u dječji vrtić
  • ili potpisati ugovor za što je često potrebno imati udaljeni potpisni certifikat s istom pravnom snagom kao vlastoručni potpis i koji omogućava kvalificirano elektroničko potpisivanje dokumenata bez čitača i kartice.

Više informacija na stranicama www.eid.hr

Video upute za aktivaciju:

 

 

“Dragi sugrađani, kako bismo bili ukorak s najnovijim standardima, pozivamo vas da aktivirate certifikate na svojim elektroničkim iskaznicama, zatražite mobilni identitet te putem mobilne aplikacije Certilia ostvarite mogućnost pristupanja portalu eGrađani putem mobitela. Naravno, kvalificiranim elektroničkim potpisom možete potpisivati dokumente. Nakon aktivacije MobileID više vam neće trebati čitač!
Za cijeli postupak treba vam osobna iskaznica s čipom, PIN omotnica i mobitel. U slučaju gubitka inicijalnih podataka za registraciju i aktivaciju (PIN omotnica), nove možete zatražiti u policijskoj upravi te na jednostavan način aktivirati eOsobnu i ostvariti pristup digitalnim uslugama uz najvišu razinu sigurnosti.”, poručuju iz policije.

 

 

Foto – PU sisačko – moslavačka

najčitanije