Otvorena internetska trgovina "Petrinjka"

nn

261020211635208331.jpeg

Prije nekoliko dana, otvorena je virtualna robna kuća zvana “Petrinjka”. Riječ je o internetskoj trgovini koja, slično kao i facebook grupe, na jednom mjestu okuplja lokalne prodavače i trgovce, dakle sve koji nude neku uslugu, i kupce. Za ideju i izradu zaslužan je Petrinjac Robert Groza, a njegova „Petrinjka“ je u nekoliko dana okupila desetak prodavača koji nude svoje proizvode, s više od 50 registriranih korisnika i dnevno 500njak posjetitelja na stranici.

„Svi znamo u što se događa oko nas. Sjedimo doma i pratimo po vijestima i portalima sto se događa. Primijetio sam, a i osjetio na svojoj koži, da su proizvođači i mali trgovci u jako neravnopravnom položaju u odnosu na velike trgovačke lance. Mali proizvođači ne mogu prodavati svoje proizvode na tržnici, ali te iste proizvode možeš normalno otići u trgovački centar i kupiti. Mali trgovci ne mogu prodavati svoje proizvode, ali te iste proizvode možeš otići kupiti u trgovački centar. Osim toga, svi ti trgovački centri još imaju i internet trgovine gdje nude svoje robu, a jako malo proizvođača i malih i srednjih trgovaca ima svoje web trgovine. Neću uopće ulaziti u to je li sigurnije nešto kupiti kod malog proizvođača ili kod malog trgovca ili u trgovačkom centru gdje dnevno prođe 1000 ljudi. S ekonomske strane, sve je posloženo tako da je nama malima jako teško preživjeti“, objasnio je Robert kako je došao na ovu ideju.

Na facebooku je, kaže, vidio da su se proizvođači po cijeloj Hrvatskoj počeli organizirati u grupe, što smatra odličnom idejom pa je i sam član grupe “Petrinjci OPGom na koronu”.

„Međutim, čini mi se da takve grupe imaju jednu manu. Svi nude, traže i komentiraju na istom mjestu pa zna biti pomalo nepregledno. Ono što „Petrinjka“ nudi je sljedeće: svi koji se registriraju, mogu BESPLATNO otvoriti svoju “virtualnu trgovinu” i mogu u njoj ponuditi svoje proizvode i usluge. Kupci koji dođu u „Petrinjku“ mogu te proizvode naručiti kao u klasičnoj internet trgovini – ubace ih u košaricu i naruče. Prodavač će potom dobiti obavijest da mu je stigla narudžba te će kontaktirati kupca. Dakako, kupci mogu i odmah direktno kontaktirati prodavača jer svaka virtualna trgovina ima svoje kontakt podatke koje prodavači unose. Naravno, osobno bih više volio da ljudi kupuju tako da ubacuju u košaricu i tako naručuju, jer na taj način će i kupci, ali i prodavači stvarati naviku poslovanja preko interneta što će im u budućnosti, čini mi se, biti itekako potrebno, jer stvari još dugo i nakon završetka krize neće biti iste za sve nas“, pojašnjava Robert.

Zbog odlične reakcije ljudi, uvjeren je da će projekt nastaviti raditi i nakon što kriza uzrokovana korona virusom prođe, te da će se lokalna zajednica organizirati i kupovati lokalne i domaće proizvode, kako bi time pomogli lokalnim proizvođačima i trgovcima i ojačali lokanu ekonomiju.

„Ako bilo kome treba pomoć oko otvaranja “virtualne trgovine” – slobodno se javite“, poručuje Robert.

“Petrinjku” pronađite na web adresi: https://petrinjka.eu/ ili putem facebook stranice.

najčitanije