Održana edukacija Implementacija Zakona o zaštiti potrošača u praksi

imp

261020211635283528.jpeg

Županijska komora Sisak organizirala je u suradnji s Ministarstvom gospodarstva i Sektorom za trgovinu HGK edukaciju “Implementacija Zakona o zaštiti potrošača u praksi”. Edukaciji je prisustvovalo sedamdesetak trgovaca i predstavnika poljoprivredno-prehrambene djelatnosti s područja Sisačko-moslavačke županije, predstavnici Carinskog ureda Sisak Ministarstva financija te Ureda državne uprave Sisačko-moslavačke županije.

O bitnim novinama u Zakonu o zaštiti potrošača od 1. siječnja 2015. godine, o novostima u Zakonu o trgovini te izmjenama Pravilnika o minimalnim tehničkim i drugim uvjetima govorile su predstavnice Uprave za trgovinu i unutarnje tržište Ministarstva gospodarstva Đema Bartulović i Marija Kulaš.
Zakon o zaštiti potrošača stupio je na snagu 8. travnja 2014. godine, no odredbe o posebnim oblicima prodaje primjenjuju se od 1. siječnja 2015. Zakon je implementirao odredbe EU Direktive iz tog područja, čiji je cilj ukloniti prepreke funkcioniranja zajedničkog tržišta te stvaranja pravne sigurnosti potrošača i trgovaca kao i stvaranja poticajnog okružja za prekograničnu suradnju, istaknula je Đema Bartulović, voditeljica Službe za razvoj politike zaštite potrošača Ministarstva gospodarstva, dodavši kako potrošači moraju biti informirani, a trgovci moraju kupcima pružiti sve informacije o onome što kupuju. Informacije o proizvodu čine označavanje proizvoda, obavještavanje potrošača o proizvodu te davanje i dodatnih informacija kupcu, kazala je Bartulović te istaknula odredbe o ugovoru i mogućnostima raskida, riziku slučajne propasti ili oštećenja proizvoda, dodatnim plaćanjima, prodaji na daljinu i izvan poslovnih prostorija, odgovornosti za materijalne nedostatke, predugovornim obavijestima, jednostranim raskidima ugovora te obvezama potrošača.

Bartulović je pojasnila i posebne oblike prodaje, koji se primjenjuju od 1. siječnja ove godine. Riječ je o prodaji proizvoda i usluga po cijenama nižim od cijena u redovnoj prodaji. Trgovac je, naglasila je, dužan istaknuti cijene u redovnoj prodaji i cijenu tijekom trajanja posebnog oblika prodaje, koja može biti akcijska, rasprodaja, sezonsko sniženje, proizvod s greškom te proizvod kojem istječe rok uporabe.

Sezonsko sniženje je prodaja proizvoda po sniženoj cijeni nakon sezone i može se održavati tri puta godišnje u trajanju od maksimalno 60 dana, od 27. prosinca do 10. siječnja, od 1. do 15. travnja i od 10. do 25. kolovoza. Najveći se postotak na početku sniženja mora odnositi na najmanje jednu petinu količine svih proizvoda na sniženju. Ako je cijena proizvoda umanjena više puta, trgovac može označiti sve izmjene cijena tijekom sezonskog sniženja, a također ima obvezu isticanja cijena prije i poslije sezonskog sniženja.

Akcijska je prodaja ona koja podrazumijeva prodaju određenih proizvoda u razdoblju ne duljem od 30 dana po cijeni koja je niža od cijene proizvoda u redovnoj prodaji. Proizvodi na akciji moraju biti jasno, vidljivo i čitljivo označeni riječima „akcija“ ili „akcijska prodaja“. Pri oglašavanju akcijske prodaje trgovac je dužan navesti njezino trajanje te je dužan istaknuti cijene u redovnoj prodaji i cijene tijekom trajanja akcije.

Rasprodaja je prodaja proizvoda po nižoj cijeni u posebnim slučajevima, prestanka poslovanja trgovca, prestanka poslovanja u dosadašnjim poslovnim prostorijama, prestanka prodaje određenog proizvoda iz predmeta poslovanja trgovca, kada je poslovanje trgovca ozbiljno ugroženo, obavljanja složenijih građevinskih radova u poslovnim prostorijama ili na njima.

najčitanije