Novi svijet uči srednjoškolce medijskoj pismenosti

st

261020211635248368.jpeg

Što je to medijska pismenost? Definicija kaže da je to mogućnost pristupa, analize, kritičkog vrednovanja i stvaranja novog medijskog sadržaja.
Informiranje, obrazovanje i zabava tri su osnovne uloge medija u našim životima, a pritom ne govorimo samo o radiju, televiziji, novinama i sličnim platformama, već i o Viberu, Facebooku i svim ostalim vrstama medija. Interakcija između medija i korisnika podrazumijeva da obje strane znaju na čemu su i u što se upuštaju. Tu na scenu stupa udruga za djecu i mlade Novi svijet, koja prvi put u našu županiju donosi program medijske pismenosti Povjetarac – Povećalo, koji će sa srednjoškolcima proći teme kao što su komunikacija, mediji, novinari, novinarstvo, društvene mreže, diskriminacija, stereotipi, predrasude, oglašavanje, skriveno oglašavanje, influenseri i PR, doznajemo od Lidije Tomljenović Kovačić, predsjednice udruge Novi svijet i voditeljice prvog modula projekta.
‘Nadam se da će učenici nakon ovih edukacija biti spremni kritički promišljati o onome što čitaju ili gledaju. Već smo ušli u učionice, i prema prvim informacijama reakcije su dobre, radionice im se sviđaju. Drago nam je da radimo na ovom projektu jer vidimo pomake u dječjim percepcijama kad im govorimo o medijskoj manipulaciji.’
Partneri u projektu su Sisačko-moslavačka županija i Ekonomska škola Sisak, a cilj projekta je da učenici, korisnici medija, u redovnom obrazovanju osim stručne kompetencije steknu i one druge koje su potrebne, a to su komunikacijske vještine, opće kultura i medijska pismenost.
Sisačko-moslavačka županija uključila se u projekt tako što je Ekonomskoj školi donirala 15 novih tableta koji će biti od velike koristi pri obradi tema, korištenju multimedijskih sadržaja i rješavanju zadaća.
Važnost medijske pismenosti, kritičkog promišljanja i stvaranja vlastitog vrijednosnog suda naglasio je i dožupan Ivan Celjak.
‘Medijska pismenost važna je za mlade ljude u njihovom odrastanju jer će ti ljudi stvarati svoje obitelji i oplemenjivati će društvo informacijama koje prenose. Često informacije koje primamo iz virtualnog svijeta uzimamo zdravo za gotovo, ne promišljamo kritički o njima’, rekao je Celjak
U sklopu projekta tiskana je i brošura ‘Mali filmski vodič kroz medijsku pismenost’, koja,prema riječima autorice Mime Juračak, kroz preporuku filmova takve tematike, djecu i mlade treba potaknuti da ne prestanu postavljati pitanja o svemu što ih okružuje.

najčitanije