Sisak i dalje čeka novi most preko Kupe

imp

Priča o izgradnji trećeg mosta preko Kupe u Sisku stara je više od 20 godina.

Vlada je još 2006. godine zadužila Hrvatske ceste i Grad Sisak za pripremu izgradnje novog mosta na Kupi sa pristupnim cestama.
„Zadužuju se Hrvatske ceste d.o.o. da, u suradnji sa Gradom Siskom, izvrše, tijekom 2007. godine, cjelokupnu projektnu pripremu i ishode građevinske dozvole za izgradnju novog cestovnog mosta na rijeci Kupi sa pristupnim cestama. Predmetni most sa spojnim cestama povezuje državne ceste D 36 i D 37, te će se izgradnjom ovog projekta u budućem planskom razdoblju prometno rasteretiti centar grada od tranzitnog prometa.“ – točka 2. Zaključka Vlade sa sjednice održane 26. listopada 2006. godine u Sisku.

Grad Sisak je proveo javni i anonimni arhitektonski natječaj za idejno rješenje 2003. godine, te je jedan i prihvaćen. Izrađen je glavni i izvedbeni projekt, ishođena je lokacijska dozvola, izrađen je parcelacijski elaborat i ishođene suglasnosti vlasnika zemljišta za njega koji je ovjeren od nadležnih ureda.
Hrvatske ceste su 28.lipnja 2007. godine zaprimile dokumentaciju za izgradnju mosta i pristupnih cesta. I dalje ništa.
Čak je 2012. godine grupa Siščana pokrenula peticiju kojoj je bio cilj potaknuti gradnju novog mosta preko rijeke Kupe u Sisku, ali niti tada nije bilo informacija o nekom pomaku.

Pitanje izgradnje novog mosta preko Kupe našlo se i na Aktualnom satu posljednje sjednice Županijske skupštine, kada je vijećnik Srećko Telar pitao župana Ivana Celjaka kada će on iskoristiti svoj utjecaj i svoj položaj te ponovno pokrenuti taj projekt, kojeg je ocijenio strateškim.

 

„To je jedan od projekata o kojem se priča zadnjih 20-tak ili 30-tak godina. Pa je bilo nekoliko pokušaja, sporazuma između Grada Siska i Hrvatskih cesta. Ono što vam mogu reći da naravno da za svaki projekt na području Sisačko-moslavačke županije, bez obzira o kojem gradu ili općini se radi, ja razgovaram sa svim nadležnima, pa sam tako razgovarao i o ovom projektu u nadležnom ministarstvu. Što se tiče ovog projekta, ovaj projekt ide dalje. Trenutno se čeka izmjena prostornog plana Grada Siska, obzirom da projekt koji je bio izrađen nije bio usklađen s prostornim planom Grada Siska. Čeka se promjena prostornog plana Grada Siska koji bi trebao biti uskoro i kada se izmjeni prostorni plan Grada Siska, taj projekt ide dalje svojom dinamikom i Sisak će dobiti novi most preko rijeke Kupe. Ne znamo točno kada, ta dinamika ne ovisi o nama. Ne znamo kada će to biti, za godinu, dvije, tri ili četiri, ali u svakom slučaju projekt ide dalje, taj projekt nije stao“, odgovorio je na pitanje župan Ivan Celjak.

Podsjetimo, kako je tada, 2006.godine, pisao Jutarnji list, autori idejnog rješenja novog mosta u Sisku su Maja Koturak i Darko Grabovac. Novi most preko Kupe u Sisku zamišljen je kao viseći. Bit će širok 14,5 metara, dugačak 171 metar i smješten 15-ak metara nizvodno od postojećeg željezničkog mosta na Kupi.
Gradnjom novoga mosta, te oko dva kilometra pristupnih cesta, Sisak bi dobio prsten prometnica koji će gradsko središte rasteretiti prometne gužve, a most i pristupne ceste spojit će dvije državne ceste, prema Popovači i prema Petrinji. Do mosta će voditi nova cesta od Vatrogasne ulice, odnosno gradske obilaznice, koja će ići između pruge i zgrade HAK-a. S druge strane Kupe, pristupna cesta ići će trasom stare pruge uz ogradu Rafinerije, između groblja i sjevernog dijela Rafinerije nafte, i izlazit će na Kovačićevu ulicu, odakle će se nastaviti nova Školska ulica i spoj na Petrinjsku. S pristupnih cesta bit će odvojci prema Starom gradu, do kojeg je sada teško doći, zatim prema Lađarskoj ulici koja će postati javna cesta.

 

Koliko je novi most preko Kupe potreban Sisku pokazao je i Plan urbane mobilnosti Grada Siska, iz 2017.godine u kojem autori ističu: “Neophodna je gradnja novog cestovnog mosta preko Kupe koji bi smanjio prometno opterećenje središta grada 15 posto te smanjio vrijeme putovanja iz jednog kraja grada u drugi za oko šest minuta”.

Uz konstataciju kako je novi most preko Kupe nužan, Plan donosi i cijeli niz mogućih koraka u prometu koje je moguće učiniti i prije njegove gradnje, a sve radi smanjenja putovanja osobnim automobilima u gradskom području.

 

 

 

najčitanije