povezane vijesti
Postaja prometne policije Sisak danas je organizirala akciju Dan ljubaznosti u prometu 2019. u sklopu koje su pripadnici prometne jedinice mladeži na pet sisačkih raskrižja nadzirali poštivanje prednosti prolaska pješaka na pješačkim prijelazima, a u cilju poticanja tolerantnih odnosa između vozača i pješaka. Savjesni vozači su zaustavljani i prigodno darivani na Trgu bana Josipa Jelačića, gdje su se akciji pridružili zamjenik gradonačelnice Marko Krička i tajnik HAK-AK Sisak Antun Lohert.
„Grad Sisak je već tri godine za redom pokrovitelj ove vrijedne akcije Postaje prometne policije Sisak, kojom se potiče poštivanje prednosti pješaka na pješačkim prijelazima. Zahvaljujem svim pješacima i vozačima koji na današnji dan paze jedni na druge i pozivam ih da to čine i ubuduće“, istaknuo je Marko Krička. Prema riječima organizatora akcije Marija Tkalčića iz Postaje prometne policije Sisak, na području grada Siska prošle je godine zabilježeno 18 prometnih nesreća u kojima su dva pješaka smrtno stradala, zabilježeno je i 87 nepropuštanja pješaka na pješačkom prijelazu te 20 prijelaza pješaka na nepropisani način.
„Od početka ove godine bile su četiri prometne nezgode s jednim smrtno stradalim pješakom, 37 nepropuštanja pješaka te 24 prekršaja pješaka“, dodaje Tkalčić.
„Evidentno je da se stanje u odnosu na prošlu godinu nešto pogoršalo u relaciji vozač-pješak-obilježeni pješački prijelaz. Uočili smo i da vozači svojim neposrednim ponašanjem utječu na sigurnost pješaka. Velik je broj vozača koji za parkiranje koriste nogostup pri čemu bitno ometaju promet pješaka i ugrožavaju promet pješaka koji su prisiljeni obilaziti parkirna vozila. Naročito su to oni najranjiviji u prometu, invalidi u kolicima, majke s djecom u kolicima…Uočen je i velik broj vozila koja se zaustavljaju unutar 5 metara od obilježenog pješačkog prijelaza čime se stvara sjena vozačima koji nailaze. Pješak je prije stupanja na kolnik dužan provjeriti je li ga vozač uočio, hoće li stati. Nije dovoljno samo zakoračiti na prijelaz i iskazati namjeru prelaska, već treba i od vozača dobiti povratnu informaciju. Prometna kultura je narušena…“, zaključio je Lohert.