Matea - Hrvatske željeznice 1:0

st

Sisačka studentica Matea Stanić, svakodnevna korisnica usluga Hrvatskih željeznica, poslala je dopis glasnogovornici te tvrtke, Mihaeli Tomurad Sušac, u kojem je detaljno opisala svoj doživljaj jednog od brojnih putovanja u Zagreb. Dopisom, kaže, nije htjela ugroziti ničije radno mjesto, niti je imala lošu namjeru, već suprotno – njezina je želja da se usluga na relaciji Sisak-Zagreb dovede na razinu koja će biti zadovoljavajuća za putnike ove vrlo prometne linije. Dopis prenosimo u cijelosti:

“Poštovana Tomurad Sušac,
Dugo vremena razmišljala sam komu se obratiti, ali došla sam do zaključka da, komu god se obratila, odgovor vjerojatno neću niti dobiti. Eventualno nakon mjesec dana u profesionalnom kontekstu bez konkretnog odgovora. Ali da ne budem skeptična već u samom početku, iznijet ću vam današnji događaj na relaciji Sisak – Zagreb, gdje seansa traje već tjednima.
Zbog nedostatka osoblja (??) umjesto vlakova uvedeni su autobusi. Kao vijest stavljeno je na web-stranicu HŽ-a, ali nigdje konkretno U KOJIM TERMINIMA. Danas sam svjedočila događaju kakvog ne bi zamišljala ni u najluđim snovima. Putovala sam dva i pol sata od Siska do Zagreba! Dva i pol sata! Bus je krenuo u 8:13, došao je u 10:44. Na putu do Zagreba stajali smo 15 minuta u Velikoj Gorici jer se bakicama, da oprostite, pripišalo, a onda je i vozač busa ležerno izišao van urinirati i zapaliti cigaretu, a onda je izašlo još par njih obavljati nuždu. Napominjem, bus je pun radnika i studenata.
Sve to ne bi bilo šokantno da je relacija duža i da putujemo negdje dalje, a ne samo 50 km, s prosječnom vožnjom od maksimalno sat vremena. O tome kakva je atmosfera nakon toga zavladala u busu ne trebam ni govoriti, kao da dodatno uzavrela situacija nije bila samim tim što nitko, ali apsolutno nitko ne zna U KOJIM TERMINIMA će voziti autobusi i dokada će to tako biti. Radnici su kasnili na posao više i od sat vremena, đaci u škole a studenti na predavanja.
Napominjem, cijeli kolaps traje već danima, nitko ništa ne zna, sisački kolodvor ništa ne zna, zagrebački kolodvor ništa ne zna.
Recite mi, molim Vas, je li Vama normalno da u 21. stoljeću u jednoj (donekle) moderniziranoj državi nitko od nadležnih ne dobiva nikakve informacije ni ikakve naznake do kada će cijela ova smijurija trajati? Meni je 21 godina, studentica sam, dosad sam navikla da se vlak može i pokvariti i kasniti, ali o svemu tome dobila bi ako ništa drugo šture informacije na kolodvoru, ili na razglas dotičnog kolodvora. I stvarno sam svašta doživjela s prijevozom HŽ-a i apsolutno uvijek sam pokušavala naći razlog za propuste koje ste imali, a stvarno ste ih imali. Nikad nisam bila jedna od onih koji će popljuvati i ocrniti obraz svih vas, bez obzira na položaje unutar vašeg zaposlenja, a nikad nisam za krivce uzimala prometnike, strojovođe i konduktere, jer bi obično oni snosili krivnju kada bi negdje izbio kolaps.
Nakon današnjeg dana i svega onoga što sam doživjela, mogu i službeno reći da je žalosno i tragično da zbog vaših odluka o otpuštanju više od 150 strojovođa unatrag dvije godine putnici masovno i iz dana u dan snose posljedice i dolaze na rub očaja, do te mjere da su se počeli informirati svi novinarski izvori, jer vašim propustima, katastrofalnoj organizaciji i neinformiranosti nema kraja. Na mrežnim stranicama molite za razumijevanje. Razumijevanje? Toga bi i bilo kada biste se vi potrudili obznaniti do kada ovako i koliko točno vlakova će biti otkazano. Relacija Sisak – Zagreb jedna je od najprometnijih relacija, ako ne i najprometnija u Hrvatskoj.
Toplo se nadam da ću od Vas dobiti kvalitetno obrazloženje i odgovor, jer kao jedna mlada osoba koja je osuđena na putovanje zbog niza razloga, odgovor je ono najmanje što zaslužujem.
Lijep pozdrav,
Matea Stanić, studentica kroatologije”

Matea nije dugo čekala na odgovor. Kako su mnogi mediji prenijeli njezin dopis, Služba za reklamacije Hrvatskih željeznica poslala je na njezinu adresu slijedeći odgovor:
‘Poštovana gđo Stanić,
Prije svega ispričavamo Vam se zbog poteškoća s kojima se susrećete tijekom putovanja.
Nažalost, od početka ožujka u HŽ Putničkom prijevozu dolazi do otkazivanja pojedinih vlakova uzrokovanih odbijanjem poziva poslodavca i potpisivanjem izjava kojima strojno osoblje odbija prekovremeni rad, što uz korištenje bolovanja dovodi do manjka strojnog osoblja. Time se na štetu svih putnika tijekom kolektivnog pregovaranja pokušava vršiti pritisak na Upravu HŽ Putničkog prijevoza. Za veliko nezadovoljstvo putnika i brojne reklamacije odgovoran je Sindikat strojovođa Hrvatske i njihovi članovi jer su u protekla tri i pol tjedna svojim postupcima – prvenstveno neodazivanjem poslodavcu na rad (odbijanjem prekovremenog rada) doveli do otkazivanja vlakova i uvođenja autobusnog prijevoza na pojedinim relacijama. Svojim su postupcima doveli do toga da putnici nisu sigurni hoće li vlak kojim idu na posao, u školu ili na fakultet uopće voziti.
Napominjemo da su od 1. svibnja 2014. do danas HŽ Putnički prijevoz napustila tek trojica strojovođa, a cijelo to vrijeme dnevno vozi više od 700 vlakova. U HŽ PP-u zaposleno je 627 strojnog osoblja, a sporazumnim je prekidom Ugovora o radu uz isplatu poticajne otpremnine u maksimalnom iznosu od 200.000 kuna u 2013. iz HŽ PP-a zbrinuto 49 strojnog osoblja, a u 2014. 69 strojnog osoblja (ukupno 118). Stoga ne stoje informacije iz medija u kojima se navodi da je otpušteno 150 strojovođa u posljednje 2 godine.
HŽ Putnički prijevoz ulaže maksimalne napore u rješavanje nastale situacije kako bi se ona u što manjoj mjeri odražavala na putnike zbog čega je od 5. do 26. ožujka na pojedinim relacijama uveden nadomjesni autobusni prijevoz, dok je manji broj vlakova bio otkazan. Autobusni prijevoznici voze po trasi vlaka, što podrazumijeva zaustavljanja u svim kolodvorima i stajalištima, što dovodi do većih kašnjenja. Što se tiče Vaše reklamacije vezane uz rad vozača autobusa, upozorit ćemo autobusne prijevoznike.
Zbog nepredvidivosti cjelokupne situacije otežan je i rad informacijskog, kolodvorskog i vlakopratnog osoblja, a zbog zahtjevne organizacije zamjenskog prijevoza i izmjena trase pojedinih vlakova informacije o izostanku vlakova od nadležnih službi često pristižu pred polazak vlaka. S obzirom na složenost takve situacije, nismo u mogućnosti do kraja mjeseca predvidjeti koji će vlakovi biti supstituirani autobusima, a koji će biti otkazani tako da po primitku dispečerske obavijesti te informacije redovito objavljujemo na našoj web stranici www.hzpp.hr.
Uz informacije objavljene na našoj stranici, više informacije o stanju u željezničkom prometu možete dobiti u kolodvorima i na telefonskim brojevima 060 333 444 ili 01 3782 583 koji su dostupni od 00-24 sata.
Još jednom Vam se ispričavamo zbog svih poteškoća s kojima ste se susreli tijekom putovanja.
S poštovanjem,
Služba za reklamacije
HŽ Putnički prijevoz’

najčitanije