Industrijsko-obrtnička škola provodi projekt „Mit i bit vode“ povodom Dana voda

Učenici Industrijsko-obrtničke škole Sisak obilježavaju Dan voda 22. ožujka 2022. školskim projektom poticajnog i zanimljivog naslova: Mit i bit vode. Projekt predstavljaju izložbom plakata, praktičnih i pisanih učeničkih radova te predmetima povezanim s naslovnom temom u Narodnoj knjižnici i čitaonici Vlado Gotovac Sisak, ogranak Caprag od 21.ožujka -15.travnja 2022.

 

 

U projektu su u korelaciji i međupredmetnoj povezanosti sudjelovali učenici 1.b i 1.c r. na   Praktičnoj nastavi spajanja ručnom obradom gdje su vježbajući instalaterske vještine izradili  instalaciju od pocinčanih cijevi, spojnika i armatura.  Mentori su im bili: Nikola Stojčević, strukovni učitelj i Sandrino Babić,  suradnik u praktičnoj nastavi. Instalateri grijanja i klimatizacije 2.r.  na  Praktičnoj nastavi  izradili su jednostavna  grijaća tijela  od bakrenih cijevi za vodu kao grijaći medij. Vodoinstalateri  2.r. izradili su polifuzijskim zavarivanjem  vodovodnih, polipropilenskih cijevi i spojnika slova i, o i š u skraćeni naziv škole -IOŠ. Mentor učenicima bio je Tomo Milković, suradnik u praktičnoj nastavi. CNC operateri 2.e r. zajedno s mentorom Stjepkom Bašićićem, voditeljem praktične nastave CNC operaterima, izradili su polimernu kap vode CNC tehnologijom. Elektroinstalateri i instalateri grijanja i klimatizacije 3.r. na Praktičnoj nastavi izradili su, od većinom pocinčanih cijevi i spojnika, cijevnu instalaciju koja svijetli i tako ujedinili elektro i instalaterske vještine . Mentor im je bio Marko Čulibrk, strukovni  učitelj. Učenici 3.b elektroinstalateri, na predmetu Električne mreže i postrojenja, izradili su maketu vodenice. Mentorica im je bila Marija Kosić, nastavnica strukovnih predmeta u sektoru elektrotehnika.

 

 

Na  Matematici u struci, učenici 1.c r. izradili su plakat s temom vode u zadacima s postotcima i omjerima. Pokazali su udio vode u ljudskom tijelu, volumen slatke vode na Zemlji u obliku   potencije s bazom 10,  proporcionalnost i udio suhe tvari u voću i povrću,  duljinu nadzemnog i   podzemnog toka ponornica te uz pomoću razlomaka određenu  visinu ledenog brijega.  Mentorica im je bila Marina Sambolek, nastavnica matematike. Na  Katoličkom  vjeronauku, zajedno s mentoricom Marijanom Ostić, vjeroučiteljicom, učenici 1.b r. izradili su plakat s temom susreta na biblijskim zdencima. Svi učenici 1.r  i  3.b, c, d  r. na predmetu  Hrvatski jezik sudjelovali su u projektu na nastavi i u medijskoj promidžbi izradom plakata. Plakat trećeg razreda čine pojmovi iz leksikologije i leksikografije te odabrani stihovi banijskih pjesnika koje su učenici istraživali u petrinjskoj „Kupi“- reviji za književnost, umjetnost i kulturu . Prvi razredi pisano su se izražavali u maloj lirskoj formi-haiku i opisali vanjski  prostor (rijeku) uz pomoć likovnog i književnog predloška zavičajnog porijekla. Nastavnica im je  Sanja Tomazinić Krotin, nastavnica hrvatskog jezika.

 

Na predmetu Tehničko crtanje učenici 1.c r. izradili su plakat s  trodimenzionalnim  geometrijskim tijelima. Tehničkim crtanjem konstruirani su plaštevi, presavijeni po bridovima i spojeni po rubovima  pa tako oblikovani u geometrijska tijela  predstavljaju na plakatu  kap vode. Mentorica učenicima bila  je Oriana Zgombić, nastavnica strukovnih predmeta u sektoru strojarstvo.  Sve učenike povezala je i Međupredmetna  tema ekološke svijesti i potrebe očuvanja pitke vode i vodene  energije. Učenici su uz mentoriranje nastavnice Zgombić izradili plakat – kalendar s temom Učinimo nevidljivo vidljivim. Tim vizualnim radom u digitalnom alatu učenici sudjeluju u natječaju  Hrvatskih voda: Natjecanje na temu Učinimo nevidljivo  vidljivim.

 

 

izvor: Industrijsko-obrtnička škola

najčitanije