Građanski odgoj u sisačkim osnovnim školama

imp

261020211635240993.jpeg

Moja i tvoja prava, kućni red, i ja imam pravo birati i biti biran, moja lokalna zajednica, jedemo zdravo- živimo zdravo,važno je saslušati i poštovati drugoga, pomognimo prijateljima, kad volontiraš, činiš dobro sebi i drugima, biti nasilnik nije cool…samo su neke od tema kojima će se sisački osnovci, učenici petih razreda, kroz Građanski odgoj i obrazovanje, baviti od 1.listopada ove školske godine.

građanski odgoj 8 građanski odgoj 7 građanski odgoj 6 građanski odgoj 5 građanski odgoj 4 građanski odgoj 3 građanski odgoj 2 građanski odgoj 1
Grad Sisak uveo je Građanski odgoj u osnovne škole kako bi promicao nenasilje, toleranciju i solidarnost te kod učenika razvijao ljudske vrijednosti koje se temelje na prihvaćanju i uključivanju različitosti te poštovanju ljudskih prava kao i na razumijevanju života u građanskom društvu.
„Zadovoljna sam odazivom učitelja i nastavnika na edukaciju, ali i odazivom učenika za ovu izvannastavnu aktivnost koja se neće ocjenjivati nego je želja učenike naučiti nešto novo. Živimo u vremenu u kojem se dovode u pitanje neke temeljne civilizacijske vrijednosti kao što su antifašizam, rodna ravnopravnost, ljudska prava, spolna prava, pravo na spolnu orijentaciju, prava građana. Stoga je bila opravdana naša želja da već u petom razredu učenike osnovnih škola učimo kako se izboriti za svoja prava, koja su to njihova prava i obveze, ali i ono što je po meni puno važnije kako biti solidarni s ostalima koji su slabiji i kako se izboriti za njihova prava. Mislim da će na taj način iz naših osnovnih škola izaći kvalitetni ljudi, kvalitetni Siščani i kvalitetni građani Republike Hrvatske“, rekla je gradonačelnica Kristina Ikić Baniček.

Prezentacija programa za Građanski odgoj i obrazovanje 11 Prezentacija programa za Građanski odgoj i obrazovanje 06a
Ukupno 150 od 370 učenika petih razreda u devet sisačkih osnovnih škola učit će iz priručnika za učenike koji obuhvaća sve dimenzije Građanskog odgoja i obrazovanja, a teme oblikuje na adekvatan i učenicima blizak i zanimljiv način,kaže Martina Alapić Breyer, učiteljica OŠ Budaševo-Topolovac-Gušće, inače jedna od 22 nastavnika koji su prošli edukaciju
„Mislimo da je bitno staviti naglasak na iskustveno i istraživačko učenje. Bit će dosta samostalnog istraživanja, anketiranja, provođenja vlastitih mini projekata te terensku nastavu. Plan je putem prezentacija i plakata koje će učenici sami izrađivati ostale učenike i djelatnike škole upoznavati s temama o kojima će učiti na Građanskom odgoju. Učenici će biti uključeni i u humanitarne aktivnosti i eko akcije koje će se provoditi ne samo u školama nego i u zajednici a sve kako bi postali što aktivniji građani.“, pojasnila je Alapić Breyer.

Prezentacija programa za Građanski odgoj i obrazovanje 04
Građanski odgoj se neće ocjenjivati, no bez obzira na to, Suzana Telar učiteljica OŠ Sela, napominje da i ovaj predmet ima svoje ciljeve i ishode, tj. kompetencije koje se kod djece žele postići.
„Građanski odgoj se provodi kroz strukturalne i funkcionalne dimenzije. Strukturalne dimenzije bi bile ljudsko pravna, politička, gospodarska, ekonomska, interkulturalna i ekološka dimenija. U svakoj od tih dimenzija mi ne dajemo brojčanu ocjenu nego utvrđujemo onaj funkcionalni dio, tj. znanja i razumijevanja koja su postigli, stavove, vrijednosti i sposobnosti koje su razvili. To su ishodi koje želimo postići. Ne samo da nam dijete zna i može ispričati što bi trebalo napraviti, nego kad se nađe u određenoj situaciji, kad može djelovati, da djeluje u skladu s elementima Građanskog odgoja i vlastite savjesti i aktivnosti koje želi provesti.“, napominje Telar.
Učitelji Građanskog odgoja i obrazovanja prošli su edukaciju kroz 7 modula i 105 sati praktičnog i teorijskog dijela koja se provodila tijekom ove godine, a ti moduli su Uvod u ljudska prava, Medijska pismenost, Politička pismenost, Participativna metodika, Obrazovanje protiv korupcije, Osnovni seminar medijacije i Volontiranje.
Sisački osnovnici će Građanski odgoj i obrazovanje, kao izvannastavnu aktivnost, imati jedan sat tjedno.
Predmet se uvodi postupno, na način da prvo ulazi u pete razrede, s planiranim nastavkom provođenja do kraja osnovnoškolskog obrazovanja.

najčitanije