povezane vijesti
U Opatiji je u nedjelju 28. kolovoza dodjelom nagrada zatvoreno dvadeseto izdanje Liburnia Film Festivala jedinog festivala koji prikazuje isključivo recentne hrvatske dokumentarne filmove. Petodnevni festival prikazao je četrdesetak dokumentarnih naslova, te donio petnaestak premijera.
Film Gorana Devića „Hrvatskog narodnog preporoda“ proglašen je najboljim filmom 20. Liburnia Film Festivala prema izboru žirija snimateljice Andreje Kaštelan, redatelja Mladena Kovačevića, ravnateljice riječkog Art-kina Slobodanke Mišković, dizajnera zvuka Jakova Munižabe te dramaturginje i scenaristice Ivane Vuković. Ekipa istog filma dobila je još dvije nagrade žirija – za najbolju režiju i montažu. Goran Dević treći je put na LFF-u osvojio Nagradu za najboljeg redatelja, a Jan Klemsche drugi put za montažu. Žiri ih je nagradio zbog njihova umijeća – Devića jer spaja svakodnevicu svojih protagonista i vlastitu perspektivu čime publici daje moć inteligentnog sveprisutnog promatrača uvijek u centru intimnih zbivanja, a Klemschea zbog naizgled jednostavne transparentne gramatike, bez olakog shvaćanja ijednog reza.
Film prati desetu obljetnicu uvođenja radničkog samoupravljanja Željezara Sisak, jednog od većih industrijskih pogona u bivšoj Jugoslaviji, koji za svoje radnike, koji su dotad živjeli u barakama oko tvornice gradi “idealno” naselje. Oko tvornice niče grad. Šezdeset godina kasnije zgrada koja je planirana kao arhitektonski suvremeno središte naselja našla se u ulici novog imena: Hrvatskog narodnog preporoda. Film prati jedan tjedan svakodnevnog života te zgrade. Na njezinu sivom pročelju stanari mogu pratiti kako nastaje šareni umjetnički mural. Istodobno, dok ljudi koji su tu odrasli zbog starosti ili ekonomskih razloga polako napuštaju zgradu i naselje, u ulaz broj 2 dolaze neki novi, neočekivani stanari.
Žiri je dodijelio je nagradu za najbolji film dokumentarcu „Hrvatskog narodnog preporoda“ zbog korištenja isključivo filmskih sredstava kojima autor priča tešku, ali što je važnije, empatičnu priču o malom čovjeku, prožetu humorom svakodnevice stanovnika bloka hrvatskog narodnog preporoda, što je fino iskorištena ironija i za naslov filma.
Foto: Liburnia Film Festival