Kakve su navike slušanja glazbe u Hrvatskoj, kako Hrvati slušaju glazbu, koliko često te iz kojih izvora? Koliko su upoznati s legalnim načinima slušanja glazbe, zaštitom intelektualnog vlasništva, autorskih i srodnih prava?
Naime, istraživanje iza kojega stoji HDU (Hrvatska diskografska udruga) tijekom ožujka ove godine provela je agencija Hendal na području čitave Hrvatske. Uzorak se sastojao od 800 ispitanika od 15 do 64 godine (polovica muških i polovica ženskih), a koristila se metoda on-line intervjua.
Istraživanje je pokazalo kako 95% građana RH svakodnevno sluša glazbu te im je glazba od iznimne važnosti, a više od jedne trećine glazbu sluša i više od četiri sata dnevno. Od najčešćih medija kojima se koriste za slušanje glazbe više od 96% ispitanika koristi radio i internet. 78% ispitanika svakodnevno sluša glazbu na radiju, dok njih 68% glazbu svakodnevno preslušava putem interneta.
Kada je riječ o novoj glazbi, ispitanici u dobi od 45 do 54 godine najčešće ističu radio kao najbitniji kanal za pronalazak nove glazbe. Slijede ga YouTube i TV preko kojih više od 80% sudionika dolazi do nove glazbe, a uglavnom mlađa populacija između 15 i 34 godine putem YouTubea kanala i društvenih mreža otkriva novu glazbu. 42% ispitanika podjednako sluša domaću i stranu glazbu, njih 32% pretežito prati stranu, dok domaću glazbu uglavnom sluša 26% ispitanika.
Ono što svakako treba istaknuti je da 2/3 ispitanika koristi neke piratske načine kako bi došli do glazbe, dok 1/3 koristi isključivo legalne sadržaje. (60% njih skida ih s YouTubea, dok 22 % skida putem torrenta).
Istraživanje je pokazalo kako su korisnici plaćenih servisa uglavnom žene između 15 i 34 godine, koje su spremne izdvojiti više novca za plaćene servise. Također vrijedi naglasiti kako je samo 4% ispitanika spremno izdvojiti više od 50 kuna za servis za slušanje glazbe, dok bi oko 50% izdvojilo najviše 10 kuna za plaćene servise.
Više od 80 % ispitanika slaže se da bi umjetnici trebali moći živjeti od svoga rada.