Upozorenje vozačima - motociklisti i mopedisti u prometu

mradenovic

Dolaskom lijepog vremena, sve je više motociklista i mopedista na prometnicama. Prema prošlogodišnjim podacima, na hrvatskim je prometnicama smrtno stradalo 59 vozača/putnika motociklima i mopedima, dok ih je 1.970 lakše ili teže ozlijeđeno.
Vozači i putnici tih vozila često su žrtve drugih nesavjesnih vozača ostalih motornih vozila, koji grubim kršenjem prometnih propisa ugrožavaju sigurnost svih sudionika u prometu.
Zbog toga iz policije žele skrenuti pažnju na najčešće pogreške vozača motociklista i mopeda.:
• kreću se neprilagođenom i nedopuštenom brzinom,
• ne nose zaštitne kacige,
• kreću se površinama koje nisu namijenjene za tu vrstu vozila,
• precjenjuju svoje vozačke sposobnosti, dok u isto vrijeme podcjenjuju opasnosti u prometu,
• obavljaju pretjecanje ili obilaženje kolone vozila po dijelu kolnika za vozila iz suprotnog smjera kada to prema prometnim znakovima nije dopušteno ili je rizično uzevši u obzir promet iz suprotnog smjera,
• provlače se između zaustavljenih kolona vozila,
• voze sa neupaljenim svjetlima tijekom dana čime su uzimajući u obzir ionako manju siluetu samog vozila i vozača u odnosu na druga vozila, još manje uočljivi u prometu za druge sudionike,
• upravljaju neregistriranim i tehnički neispravnim vozilima,
• upravljaju prije stjecanja prava,
• uklanjaju blokade na mopedima čime povećavaju krajnju brzinu vozila, koje je prema tvorničkim konstrukcijskim svojstvima namijenjeno za brzine do 50 km/h.

Najčešće greške vozača automobila u odnosu na motoriste:
• oduzimaju im prednost prolaska,
• prilikom prestrojavanja, pretjecanja ili skretanja vozila, ne pridaju dovoljno pozornosti ovoj kategoriji vozača, tako da im se često nađu u tzv. „mrtvom kutu“ bočnog ogledala,
• skretanje ili prestrojavanje obavljaju neoprezno i bez pokazivača smjera,
• prilikom opisanih radnji često ne vode računa da su motocikli vozila koja obzirom na omjer masa/snaga na kratkim dionicama mogu ostvariti jako velika ubrzanja,

Savjeti i preporuke za vozače mopeda i motocikala:
• prije vožnje očistiti vizir, staviti zaštitnu kacigu i pravilno je zategnuti,
• uz zaštitnu kacigu, koristiti i drugu zaštitnu opremu (jakna, hlače, štitnici, čizme i rukavice),
• zbog ionako manje, a samim time i teže uočljive siluete na cesti, preporuka je da nose svjetliju odjeću i kacigu, „življih“ boja, odnosno s reflektirajućim detaljima,
• provjeriti tlak u gumama,
• upaliti dnevno ili kratko svjetlo,
• ne upravljajati pod utjecajem alkohola ili droga,
• poštivati dopuštena ograničenja brzine,
• prilagoditi brzinu vožnje uvjetima na cesti (stanju i karakteristikama ceste),
• prilikom vožnje u skupini, voziti u slijedu jedan iza drugoga,
• izbjegavati vožnju na dijelovima asfalta na kojima ima pijeska, ulja i sl., posebice u zavojima,
• prilikom vožnje kroz lijevi zavoj, odmaknuti se od središnje crte (jer se vožnjom uz crtu i naginjanjem u zavoju glava vozača može nalaziti čak do 1 metar u prometnoj traci namijenjenoj za promet vozila iz suprotnog smjera),
• ne voziti slalom između vozila,
• kontrolirati svoje ponašanje i strast za vožnju te ne ispitivati i ne dokazivati mogućnosti svog mopeda ili motocikla,
• predviđati poteze vozača (drugih) automobila,
• voziti se na dovoljnoj udaljenosti od vozila ispred sebe,
• voziti sredinom prometnog traka (iznimka je situacija kada se kreće kolnikom koji ima samo po jednu prometnu traku namijenjenu za promet vozila u jednom smjeru, gdje se moped tada treba kretati što bliže desnom rubu kolnika),
• poduzeti i sve drugo što je u njihovoj moći da budu sigurni u prometu.
Život je samo jedan, možete ga ili živjeti ili olako baciti na cestu!

najčitanije